Imagen de cabecera

Detalle Unidad


Fons Fundació Art a la Seu

XML

Área de Identificación

Código de Referencia: ES.07040.AHUIB/.FFAS

Título /Nombre Atribuído: Fons Fundació Art a la Seu

[f] 01-01-2002 (Posterior a) / 31-12-2008 (Anterior a)

Nivel de Descripción: Fondo

Área de Contexto

Historia Archivística: La Universitat de les Illes Balears, en la seva funció de Secretariat de la Fundació, n’ha estat dipositària dels documents originals des del seu començament. Una vegada extingida la Fundació, la Universitat considerà que els documents originals s’havien de tornar a la Diòcesi de Mallorca i, per tal de facilitar-ne la consulta, es féu càrrec de l’ordenació i descripció de l’inventari i creà el fons Arxiu Fundació Art a la Seu (AFAS). Un duplicat d’aquest fons roman a l’Arxiu Històric de la Universitat.

Historia Institucional/Reseña Biográfica: Fundació Art a la Seu (2002-2008)

La Fundació Art a la Seu fou constituïda el dia primer de juliol de l’any 2002 per tal de dur endavant el projecte d’intervenció de l’artista Miquel Barceló a la capella de Sant Pere de la Seu, avui anomenada Capella del Santíssim.
En foren membres fundadors la Fundació Balears 21, la Diòcesi de Mallorca, la Universitat de les Illes Balears, la Fundació Turística i Cultural de les Illes Balears (FUNDATUR) i el Consell de Mallorca.
Una vegada finalitzada la intervenció de l’artista (revestiment mural de ceràmica, vitralls i mobiliari), es procedí a extingir la dita fundació el dia 11 de desembre de l’any 2008.

Forma de Ingreso: TRANSFERENCIA

Observaciones del Ingreso: Còpia de l'arxiu original generada per la pròpia Universitat de les Illes Balears.

Nombre del/los productor/es:

Área de Contenido y Estructura

Alcance y Contenido: Els documents que constitueixen aquest fons es recopilaren des del primer moment que la Fundació fou constituïda i fins a la seva extinció. El conjunt s’ha dividit en sis grups (sèries) distribuïts en cinc capses: documentació relacionada amb les reunions dels membres de la Fundació; documentació de caràcter legal; documentació relacionada amb la part econòmica; certificats; correspondència; i finalment, documents diversos que no corresponen a cap d’aquestes classificacions.

5 capses, 129 carpetes.

Valoración, Selección, Eliminación:

Nuevos Ingresos:

Organización: El contingut del fons està estructurat en les sèries documentals següents:

AFAS01 Actes (01001-01030)
30 carpetes; 173 fulls
Totes les actes i les convocatòries corresponents, des de l’01-07-2002 fins al 22-02-2008, on es reflecteix el seguiment de l’obra per part dels membres del Patronat o Fundació.
Localització: capsa I

AFAS02 Escriptures (02001-02007)
7 carpetes
Consta de 5 escriptures, 1 contracte i 1 requeriment notarial. Aquests documents són, majoritàriament, duplicats dels originals.
Localització: capsa II

AFAS03 Comptes (03001-03007)
7 carpetes; 61 fulls
Pressuposts, balanços i memòries anuals.
Localització: capsa II

AFAS04 Certificats (04001-04012)
12 carpetes; 53 fulls
Diferents certificats relacionats amb el projecte.
Localització: capsa II

AFAS05 Correspondència (05001-05059)
59 carpetes; 330 fulls al fons de la Seu i 242 fulls al fons de la UIB. La diferència en el nombre de fulls és deguda al fet que al fons de la Seu hi trobam més còpies d’un mateix document.
Comprèn la correspondència entre els membres de la Fundació; entre la Fundació i altres entitats; entre la Fundació i l’artista o el seu representant.
Localització: capses III i IV
A la capsa III hi trobam la correspondència des de l’any 2002, inici de la Fundació, fins al desembre de 2005 (05001-05034).
A la capsa IV hi trobam la correspondència des del gener de 2006 fins al juliol de 2008 (05035-05059).

AFAS06 Altres (06001-06014)
14 carpetes
Inclou documents que no corresponen a cap de les anteriors classificacions, com ara esborranys, plantilles o llistats de noms i institucions. Cal destacar els retalls de premsa, algunes fotografies i un CD, dels quals la UIB conserva una còpia.
Localització: capsa V

Área de Condiciones de Acceso y Utilización

Condiciones de Acceso:

Condiciones de Reproducción:

Lengua/escritura(s) de los Documentos: Anglès, català, castellà

Características Físicas y Requisitos Técnicos:

Estado Conservación: Bueno

Observaciones Conservación:

Índices de Descripción:

Instrumentos de Descripción:

Área de Documentación Asociada

Existencia y Localización de los Originales:

Diòcesi de Mallorca

Existencia y Localización de las Copias:

Unidades Relacionadas por Procedencia:

Otras Unidades Relacionadas:

Notas de Publicaciones:

Área de Notas y Control

Notas: Aquest fons és una còpia de l'original.

Control de la Descripción - Notas del Archivero:

Control de la Descripción - Reglas o Normas:

Volumen y soporte



© Ministerio de Cultura - Gobierno de España